Riipun sinussa

sanoissasi ja katseessasi

Hyväksyvätkö ne minut

sanani

ajatukseni

tunteeni

Ja hengitän herkät keuhkorakkulani rikki

sinun hiekkaista ilmaasi

Satutan itseäni sitä enemmän

mitä vähemmän sinua kiinnostaa

jatkuva läheisyyteni

hengitykseni

kipuni

 

Sinä kavahdat

kun minä kosken

 

*

 

Paitani päälle

puen vielä toisen

sinun paitasi

sen jonka sinä valitsit minulle

jota sinä rakastit

 

ja hymyn alla minä kuolen

hitaasti

kuin yöllinen laine

 

Naamiot peittävät meidät

toisiltamme

itseltämme

 

ja me makaamme sylikkäin muka tyytyväisinä öihimme

jotka eivät lopulta tyydytä meissä mitään

sanomatta jääneet sanamme kannattelevat uppoavaa laivaamme

eivät satamaan

vaan vielä kauemmaksi ulapalle

 

*

 

Yritän olla oikean kokoinen

syliisi

Ne ovat tarkat mitat

kämmenen leveydestä

pituuksiin

painomittoihin

kokoluokituksiin

 

Tunnen tarkoin tavoitteeni

minun sinun tavoitteiksesi kuvittelemat

hyväksytyksi tulemiselle määrittelemäsi

kelpoisuusvaatimukset

 

joita emme täytä

alkuunkaan

 

tuskin lopussakaan

Jos loppua tulee

 

äärettömien rakkauslupausten jälkeen

 

*

 

Minä en ole sairas

etkä sinä

mutta suhteemme meinaa kuolla kipuihinsa

omituisiin vääristymiin

halvaannuksiin

verenkierronhäiriöihin

 

En ole lääkärikään

etkä sinä

ja kätemme tuntuvat olevan sidotut

mitä meihin itseemme tulee

 

Jos tässä sairasvuoteen äärellä

kohtaisin edes katseesi

mutta se on yhä liian korkealla

minulle

maassa makaavalle

 

Älä kumarru

minä olen jo nousemassa jaloilleni

Kaatuakseni taas

 

Itkeäkseni itseni eläväksi

 

sillä minä en tunne vielä muuta elämää

kuin kivun ja repaleiset tunteet

 

*